Wat levert het scholen op

Voor scholen

Mijn aanpak is geen standaard traject en ook geen los advies vanaf de zijlijn. Ik werk hands-on in de klas en in het team, met praktische handvatten, rust en verbinding. Samen bouwen we aan een stevig fundament voor inclusief onderwijs, waarin kinderen en jongeren zich kunnen ontwikkelen zonder onnodige labels en sprake is van de 4 R’s: Rust, reinheid, regelmaat en relatie.

Wat het oplevert: duurzame verandering in de klas én omgeving

Resultaten voor scholen & besturen
Minder doorverwijzingen, lager ziekteverzuim en behoud van expertise in huis. Teams werken vanuit duidelijke kaders, gedeelde afspraken en vertrouwen. Dit levert direct besparing op in tijd, energie en middelen.

Resultaten voor directeuren & intern begeleiders
Een helder veranderplan via de Veranderwijzer, met meetbare stappen. Leiderschap, communicatie en teamcohesie worden versterkt en er komt ruimte voor intervisie en reflectie. Na mijn inzet weten jullie waar het team staat en wat er nodig is om verder te groeien.

Resultaten voor leerkrachten
Grip, rust en werkplezier keren terug. Ik bied directe ondersteuning in de klas, waardoor lastige situaties hanteerbaar worden. Relaties met leerlingen én ouders verbeteren, en er ontstaat ruimte voor écht contact. Vandaag is er kramp, morgen perspectief!

Resultaten voor leerlingen
Veiligheid en erkenning vormen de springplank voor groei. Leerlingen ontwikkelen meer zelfvertrouwen, leerplezier en weerbaarheid. Ze doen weer actief mee in de klas en voelen zich gezien en gehoord.

Resultaten voor ouders
Van strijd naar samenwerking. Ouders worden actief betrokken, voelen zich gehoord en werken samen met school aan oplossingen zonder schuld of schaamte.

Kortom:
investeren in rust is besparen op uitval van leerlingen én leerkrachten.

Mijn aanpak zorgt voor:

Welbevinden en leerontwikkeling

Minder uitval en doorverwijzingen

Inclusieve klassen zonder extra loketten

Sterk pedagogisch partnerschap tussen school en thuis

Wist je dat mijn traject vaak minder kost dan de uitval van één leerkracht of de verwijzing van één leerling?

De nieuwe inzichten en tools van Mark hebben onze begeleiding naar een hoger niveau getild.

Maatwerkbegeleider Almere College Kampen

De persoonlijke begeleiding op onze uitval leerling zorgde ervoor dat deze leerling in de overgangsperiode wél onderwijs kon blijven volgen én verbinding hield met haar klas.

Directeur in Wapenveld

De rust, de praktisch toepasbare tools en het open karakter van de coaching hebben me enorm geholpen om conflicten aan te kunnen gaan zonder drama of strijd.

leerkracht primair onderwijs Balk

Ik heb de grip weer terug in de klas en weet weer wat ik moet doen als ik in mijn stress schiet

leerkracht voortgezet onderwijs Kampen

 

Ik weet nu hoe ik mijn communicatie aan moet passen om mijn moeilijke leerling weer te bereiken.

leerkracht primair onderwijs Balk

 

Je hebt ontzettend veel kunnen helpen in die korte periode dankzij de inzichten vanuit PCM. Dankjewel voor alles!

Leerling Almere College Kampen

 

Mark heeft ons niet alleen geholpen met praktische strategieën, maar ook met inzichten die een blijvende verandering in ons team hebben gebracht.

directrice primair onderwijs Balk

 

Je bent van grote waarde geweest tijdens de bijeenkomst voor intern begeleiders’

Directeur supportteam uit Friesland