Wat ik bereik in de klas
Voor scholen

Onze begeleiding
Wat ik bereik in de klas: Ik oké, jij oké en Iedereen doet mee!

Niet roepen, maar doen! Samen in de klas
Inclusief onderwijs is geen beleidsdoel, maar een gevolg van de 4 R’s: Rust, reinheid, regelmaat en relatie. Dat ontstaat niet met protocollen of symposia, maar in een klas waar het klopt: een leerkracht die stevig staat, heldere kaders, gedragen afspraken en een team dat samen optrekt.
Ik help die basis bouwen. Hands-on in de klas, in gesprek met het team, in verbinding met het kind én de ouder. Met de Veranderwijzer als kompas en PCM als middel naar begrip en acceptatie. Zo creëren we pedagogisch leiderschap, relationele veiligheid en gedeelde verantwoordelijkheid op weg naar inclusief onderwijs.
Inclusie is geen eindstation, maar een systeem waarin uitsluiting niet meer nodig is. Het begint bij ons: hoe we kijken, praten en durven handelen.
De samenhang
Gedragsverandering is alleen duurzaam als iedereen meedoet. Daarom verbind ik kind, klas, leerkracht en ouders (het liefst ook de gemeente) in één traject. Zo ontstaat een veilige omgeving waarin leerlingen zichzelf kunnen zijn, leerkrachten hun vak met vertrouwen uitoefenen en de klas weer een plek is waar leren én ontwikkelen hand in hand gaan.